Widok z Wawelu.

Widok z Wawelu.

środa, 30 stycznia 2013

Bez umiaru.

788


Bez umiaru.



Kiedy dwaj bracia, byli jeszcze mali

to się z motyką na księżyc wybrali

jeszcze nie był w pełni, jak rogalem ruszył

to całą ich odwagę, jak piorunem skruszył.



Ze strachem wielkim wrócili na ziemię

a jak żyli potem, tego nawet nie wiem

tylko że kiedy już urośli, studia pokończyli

to sobie przypomnieli, jak waleczni byli.



Na całe nieszczęście, bo to dla nas kara

to czasy Solidarności, więc i sprawa stara

jeden jako prawnik, prawnie im doradzał

drugi obroną i redagowaniem, życie swe osładzał.



Kiedy więc Jaruzelski wojnę wypowiedział

to ci co walczyli, nie jeden z nich siedział

lecz najgorzej miał ten co go nie zamknęli

Jarek mu na imię, a o nim zapomnieli.



Więc kiedy wreszcie, czas wolności nastał

Jarek razem z Lechem, do władzy dorastał

kręcili się wokół stołu, tam przyszłość swą czuli

i zaraz na wstępie zmian, plan swój tak ukuli.



A potem to już wiecie, szkoda nawet pisać

bo mi ich działalność, tak zaczęła zwisać

a po katastrofie, kto mądry, też tak czuje

że śmierć nawet bliskich, umiarem nie skutkuje.



2013-01-30 Polityka-Rymki

Włodzimierz Wojakowski

6 komentarzy:

  1. Co się robi
    Co się dzieje
    więdną "kwiaty"
    trudne dzieje
    dwaj "prorocy"
    rozdzieleni
    jeden jeszcze
    pośród cieni
    gdyby trochę
    ruszył głową
    światła myśl
    by mu odnową
    lecz on wiecznie
    w błędzie trwa
    głupie myśli
    głupia gra.
    Całuski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem chciałbym żeby wygrał
      żeby w końcu się doigrał
      od narodu dostał baty
      ledwie dowlukł się do chaty.
      Bo obstawa na nic zda się
      kiedy odwet jest na czasie
      za te wszystkie obiecanki
      i dobrane też posłanki
      Włodek

      Usuń
  2. Jesteś jak stare wino
    Lat Ci przybywa
    i wena napływa
    wiersze, jak Mickiewicz
    pisz dalej lat nie licz.

    Serdecznie pozdrawiamy:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem mi się język plącze
      zanim słowo z drugim złączę
      słowo z słowem mi pasuje
      to się wcale nie rymuje.
      Dużo zdrówka a mniej lat, wtedy piękny byłby świat.
      I tego Wam życzę Włodek Wojak

      Usuń
  3. Jarek Jarkiem niechaj będzie
    i niech nawet tron zdobędzie
    mnie to zwisa jak z sufitu
    przysłowiowe kilo kitu!
    Od lat jednakowo przędę
    i tak dalej prząść już będę
    więc co mi tam Jarka sprawy!
    Mam daleko do Warszawy
    a że jestem zwykła gąska
    to nie ruszę się ze Śląska
    Niech się miota w tej Warszawie
    mam to w d....! I po sprawie!

    A Ciebie Włodku pozdrawiam serdecznie, buziole ślę i proszę o karpiki, bo mi ciągle mało. ;*)
















    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serwus Kasiu.
      Co ci zwisa, to niech zwisa
      bo o sobie ja nie piszę
      ale zarwać tyle nocy
      że i ja też na nią liczę ?
      Niby noce są do spania
      ale ja też je zarywam
      bo najlepiej gdy jest cicho
      i myślenia nie przerywam.
      Odpowiadam na komentarz
      a już nowy pościk leci
      tylko ten nie z twojej branży
      więc uwadze twej uleci.
      Ja karpików nie żałuję
      jeśli tylko ci smakują
      bo krakusy starej daty
      takich rzeczy nie żałują
      Dużo zdrowia Wołodia

      Usuń