Widok z Wawelu.

Widok z Wawelu.

środa, 6 marca 2013

Dalszy ciąg Gdy dzisiaj sobie wspominam.

812 Dalszy ciąg.


Gdy dzisiaj sobie wspominam.



Co w życiu ja robiłem ?

do dzisiaj sam nie wierzę

że wszystko to przeżyłem

bo swoją miarą mierzę.



Że nie zostałem inżynierem

bo technik nie był zerem

miałem też całkiem inne plany

z zakładem ojca związany.



Praktykę ślusarza precyzyjnego

ukończyłem u ojca w warsztacie

a czeladnikiem zostałem mając 16 lat

bo warsztat miałem objąć po tacie.



Komuna prywatę zniszczyła

zniszczyła też moją rodzinę

a że nie było już warsztatu

w mym ciele odkryłem sprężynę.



Zmieniłem wtedy środowisko

więc także miejsce pracy

ale że nie docenili mych zasług

pożegnałem prędko z powodu płacy.



Zaczęła się wielka budowa

kombinat i dzielnica Nowa Huta

ja miałem tylko lat siedemnaście

i to był wtedy mój czas właśnie.



Tu się rozpoczyna, prawdziwa edukacja

i czy to moja siła, że tu jej demonstracja

bo byłem wtedy młody, zaczątki mego życia

lecz myślę dzisiaj sobie, że rekord nie do pobicia.   813 Ciąg dalszy.

Gdy dzisiaj sobie wspominam.


Rok 1951 to jeszcze zaczątki budowy

i nie istniejący już Zarząd Kolejowy

zakład pominięty całkiem w historii ,

powinien pracę zakończyć, ale w glorii.


To przecież transport i zaopatrzenie

w dzień i w nocy jak zbawienie

całe składy ziemi a często błota

na sam widok, paskudna to była robota.


Ludność wsi za chlebem jak tsunami

i do dzisiaj pozostali w mieście z nami

wtedy też brakowało miejsc do pracy

a na kombinacie pracowali nawet wozacy.


Braki inżynierów, więc technik bywał górą

ja jeszcze się uczyłem, a byłem już figurą

początki dosyć trudne, lecz kiedy się wyznali

choć byłem jako fizyczny, do biura mnie dawali.


Nie powiem że to dla Polski

bo robiłem głównie dla siebie

ale nie myślę że jakiś anioł

do dzisiaj mnie jeszcze kolebie.


Przypomnę więc co ja wtedy

a nawet później robiłem

bo przecież w 1953 już jako Technik

pracę i z zyskiem zmieniłem.


2013-03-05 Polityka-Rymki

Włodzimierz Wojakowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz