Widok z Wawelu.

Widok z Wawelu.

środa, 10 lipca 2013

Gwałtowna zmiana.


869


Nawałnica



Gdy na zewnątrz siąpi

nikt wtedy nie wątpi

może być ulewa

bo ptaszek nie śpiewa.



Na niebie słoneczko

nasze ciałko grzeje

cisza także wkoło

mało co się dzieje.



Lecz nagle jak nigdy

tak gwałtowne zmiany

że aż zadziwienie

bo widok nie znany.



Jakaś nam nie znana

trąba wszystko niszczy

dobytek nam zabiera

i bieda aż piszczy.



Była, naraz znikła

niczym jakaś zjawa

to jest siła natury

którą wiatr wspomaga.



Dachy pozrywane

lub zburzone wszystko

krótka bardzo chwila

zniszczone siedlisko.



2013-07-10 Polityka-Rymki

Włodzimierz Wojakowski

3 komentarze:

  1. Panie Włodku - powiem szczerze - pisz Pan prozą, może będzie ciekawiej. Rymowanki są żałosne - naprawdę !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie poezji pan nie znajdzie, bo są to jedynie rymowanki, więc chyba wyraźnie określiłem mój sposób pisania. Dla mnie biały wiersz jest niczym szczególnym. Proszę zauważyć, że ja poruszam
    tematy z życia a że mam taki sposób wyrażania moich myśli, to przecież za to nie biorę wynagrodzenia. Zaczarowana dorożka i takie właśnie banalne rymy przeszły do historii, więc nie tylko czysta poezja, jest sposobem na zabicie czasu bo w tych prostych rymkach, są poruszane tematy, o których nie każdy czytelnik by
    wiedział, gdyby nie taki wierszokleta a którego przecież można zawsze pominąć a nie uczyć go, że może lepiej jak by klepał
    pacierze w kościele a nie zawracał ludziom głowy. Lecz moje do
    pana pytanie zasadnicze : czy tym powtarzającym te same pacierze
    ludziom zwracał pan uwagę, że to nie ma żadnego sensu, jak oni to lubią.Pozdrawiam i chciałbym przeczytać pańską przykładną poezję
    Włodek W.

    OdpowiedzUsuń
  3. PS
    Chcę jeszcze zwrócić uwagę i dodać bo to jest już narodowa choroba, że dzisiaj więcej nauczycieli i znawców, niż chętnych do jakiejkolwiek działalności. Na życie należy, patrzeć z pewnym przymrużeniem oka i oceniać go za podstawowe wartości a nie za styl, bo nigdy by nie było w niczym żadnych zmian, podobnie jak jest obecnie w partii PiS i jej podobnym ale tylko na papierze, a nie w rzeczywistości. Włodek

    OdpowiedzUsuń