Widok z Wawelu.

Widok z Wawelu.

niedziela, 26 maja 2013

Fanatyzm religijny w polityce, mnogość religii i odmienność kulturowa, to droga do zbrodni.


855

Fanatyzm religijny w polityce, mnogość religii,
i odmienność kulturowa, to droga do zbrodni.

Już raz wspominałem jako dziecko wojny, że wojna
to tragedia dla rodzin i kraju który bierze w niej udział .
Już po zakończeniu, nie dane nam było zapomnieć
o przemocy i potwornych zbrodniach, przecież już terenów wyzwolonych od okupacji Niemieckiej. Ale nasz oswobodziciel, okazał się nie gorszym władcą ludzi przecież też walczących o naszą wolność, którzy sobie dobrali Polaków chętnych do wykazania swojej wyższości nad innymi.
Wspominałem że wielu widziałem tych nadludzi za okupacji niemieckiej i ich pojedyncze oraz masowe zbrodnie. Ale zastanawia mnie i do dzisiaj stawiam sobie to pytanie. Czy można tych katów nazwać ludźmi, choć mają podobne do nas ciało ? Skąd się oni wywodzą co nimi kieruje, że się stają inni jak pozostali. Widziałem egzekucje, do mnie też strzelano jak do zwierzyny, ale gdy patrzę i słucham wypowiedzi wyznawców Allacha, która jest ich religią, to jest dla mnie już całkiem nie zrozumiałe nawoływanie do świętej wojny a w niej dopuszczalne ucinanie przeciwnikowi głowy. Byłem w krajach Arabskich i widziałem, że zabijanie owiec odbywa się na oczach kupujących i patrzącej gawiedzi całkiem jeszcze młodych ludzi i lejącą się krew, ale żeby w ten sam sposób uśmiercać człowieka to już wyraz braku kultury i poszanowania dla człowieka nawet własnych kobiet, którzy potrafią je traktować tak samo nieludzko jak kogoś obcego lub nawet wroga. Zachowany jeszcze do dzisiaj i stosowany okrutny rodzaj kar, jak biczowanie, kamieniowanie lub potworne okaleczanie bez znieczulenia lub oblewanie kwasem.
856

Fanatyzm religijny w polityce, mnogość religii
i odmienność kulturowa, to droga do zbrodni.


Obowiązek nauki jest znikomy, a sama nauka, odbywa się czasem w tak prowizorycznych warunkach, że u nas jest to nie do pomyślenia. Nie mają nawet metryki narodzin a o losie córki decyduje ojciec lub najstarszy brat. Nawet byłem w Iraku na takim arabskim ślubie i przyjęciu na 1200 osób.
Islam to religia, ale kiedy religia jest ważniejsza od nauki, to jednak widać tam wszędzie ten fanatyzm religijny, oraz bojaźń przed obcym, jeśli się jest nieco odmiennego zdania.
Dominacja mężczyzn przeważa w miastach, ale na wsiach i przedmieściach jest raczej odwrotnie, z tym że nigdy się nie spotkałem z wrogością, lub brakiem poszanowania dla mojej osoby, zwłaszcza gdy się umiesz porozumieć w ich języku i znasz trochę ich kulturę i zwyczaje, których nigdy i nigdzie nie wolno lekceważyć. Jest też i w tym narodzie dużo złodziei, ale policja i handlujący oraz także członkowie partii sprawującej władzę, to ta ich elita.
Jednak zbyt długie rządzenie, lub różnice w samej religii powodują poważne zatargi także plemienne i walki  wyzwoleńcze.
Czy jednak Arabowie, którzy są już urodzeni na obcym terytorium, mogą się czuć pokrzywdzonymi, albo występować przeciwko swojemu chlebodawcy, bo przecież emigrowali właśnie w tym celu, a teraz stają się ich przeciwnikami. To przecież jakaś paranoja, czyli coś, czego nam jest trudno zrozumieć. Zabić mając 20 lat, to w imię czego. Religia która nawołuje do zabijania i nazywanie jej świętą wojną, to nie religia a jakiś fanatyzm wiary, która tak jak
i nas, musi być obowiązkowa, czy chcesz, czy też jesteś jej przeciwny. Dlatego kościół powinien być
daleko odsunięty od polityki.


2013-05-26 Polityka-Rymki
Włodzimierz Wojakowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz