Widok z Wawelu.

Widok z Wawelu.

wtorek, 16 maja 2017

Czy ten świat zwariował.

1100

Czy ten świat zwariował.

Coś mi się zdaje
że normy odchodzą
a wszelkie nowości
wszystkim bardzo szkodzą.
Nie ważne co było
ani to co żyje
bo nawet się nie wie
od czego się tyje.
Słuchamy co bredzą
dzisiaj politycy
choć jeden wstydliwie
to drugi już krzyczy.
I takie to nasze
dzisiejsze żądzenie
że zamiast nowych ustaw
to w Sejmie jedzenie.
Nie chodzi o żywych
ważniejsi co zmarli
zwłaszcza kiedy członkiem
rządzącej byli partii.
Lecz te oskarżenia
choć są bez pokrycia
nie poprawią nam bytu
lub lepszego życia.
Jedno jest niebo dla wszystkich.
Codziennie walczy ktoś, codziennie płacze ktoś
codziennie nas ogarnia niepokój, lęk i złość.
Codziennie tyle łez, co płyną Bóg wie gdzie

umiera świat codziennie i nic nie dzieje się.

1101


Czy ten świat zwariował.

Już teraz róbmy coś, bo nie zdążymy gdy
deszcz lunie i zaleje nas i nasze sny.
I urwie się nasz los, co lat miliony trwa
nie ważne będzie wtedy Ty czy Ja
REFREN:
Jedno jest niebo dla wszystkich
i jedno jest słońce nad nami
A my jak dzieci miłości pragniemy
bez granic, bez granic. x -2
II
Bez wojny i bez łez czy jest możliwy świat
by spokój lęk zasłonił a złość przegonił wiatr.
Nim wyschną nasze łzy, niech miną chwile złe
nim wiosna los odmieni i niech świat obudzi się.

Pamiętaj bracie mój, pamiętaj siostro ma
że świat nasz wciąż istnieje dopóki miłość trwa
Więc kochaj z całych sił jak siebie wszystkich nas
bo miłość tylko ona, zwycięża nawet czas.


2017-05-16 Włodek Wojak

Wojakowski Włodzimierz

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Alex R.16 maja 2017 22:19

    Świat już dawno zwariował Włodku ale my nie dajmy się zwariować. Trudno dzisiaj pukać do "drzwi kamienia.Wtedy zawsze odpowie "ja nie mam drzwi". Jak trafnie przedstawiła p.Szymborska egzystencję człowieka. W świecie gdzie coraz mniej dobrych uczuć, miłości, trudno się żyje. Niestety żadna religia,ani przywoływanie wymyślonego boga, nie jest w stanie niczym dobrym wypełnić "tej luki". To widać w świecie na każdym kroku.Smutne.Róbmy jednak swoje, do ostatniego dnia.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serwus Alex. Gdyby ludzie wreszcie zrozumieli o co w tych religiach chodzi, to by może ten świat był o wiele lepszy a zwłaszcza tu u nas
    w Polsce.Kiedyś jechałem w czasie zawieruchy śnieżnej do żony daleko w góry i jeszcze w Krakowie zabrałem braciszka zakonnego bo mnie rozpaczliwie zatrzymywał rękami. Przejechał ponad 100 km. i na odchodne dał mi św. obrazek ze słowami Bóg zapłać. Czy to nie wygodna forma wynagrodzenia darczyńcy, chociaż dla mnie bardzo
    niesmaczna bo przecież powinien powiedzieć dziękuję a nie udawać że mi Bóg zapłaci, chociaż nawet nie oczekiwałem zapłaty. Każdy tylko
    szuka dla siebie wygodnych słów czy prawnych przepisów a ludzie im
    jeszcze przyklaskują, choć skutki w następstwie bardzo opłakane.
    Pozdrawiam i całuję Włodek

    OdpowiedzUsuń