Widok z Wawelu.

Widok z Wawelu.

środa, 24 grudnia 2014

Choćby nie wiem co mówili, będę milczał jak zaklęty.


1027



Choćby nie wiem co mówili, będę milczał jak zaklęty.



Przemilczałem wiele wiosen

przemilczałem także dni

ale nikt mi nie zarzuci

że w mej duszy diabeł tkwi.



Święta przecież nie te pierwsze

może nie ostatnie też

ale lata me przeżyte

smutne świąt bywały też.



Wiele mówi źle o starszych

choć i ich to wszak dotyczy

bo wraz z wiekiem jego czeka

choć dziś jemu nikt nie życzy.



Czas jest jednak bez zacięcia

czyli też nieubłagany

więc się nawet nie oglądniesz

gdy przekroczysz jego bramy.



Nie potrzeba nawet Piotra

który dobrym wrota otwiera

no bo życie to doczesne

dzisiaj także mu doskwiera.



Łamią się więc dziś opłatkiem

aby ulżyć czasem biedzie

ale dobrze wszystkim życzyć

kiedy wielu nie o obiedzie.



Ja na braki nie narzekam

i nie jestem w poniewierce

ale miałem i mieć będę

dla biedniejszych swoje serce.



Praca, zysk i co kto woli

to nie kaktus co na dłoni

sam wyrasta tym szaleńcom

co do pracy czas ich goni.



To nie praca, nam przeciwna

lub stosunki między ludzkie

to są tezy polityków

i nadzwyczaj banialudzkie.



I ja byłem za granicą

lecz to były inne czasy

bo choć ustrój nas okradał

także szanse jakąś dawał.



Już minęły tamte czasy

lecz polityk wciąż wytyka

że nie szuka się miejsca pracy

bo my przecież są Polacy.



Polak w świecie był nie równy

chociaż zawsze umiał wiele

dziś wytyka obcą ziemię

nawet ksiądz, wytykając to w kościele.



Kiedy święta prawie milczą

zbliża się im czas kolędy

i nie ważne co mówili

wszak nie ważne ludzkie błędy.



Wigilia to jak przedwiośnie

bo się zbliża Narodzenie

a że święta z nim związane

co rok tak uroczyste ich obchodzenie.



Ja nie jestem święty

lecz ten dzień świętuję

bo jak wielu mych rodaków

w dniu tym radość czuję.



To jak zawsze przecież

rodzinne spotkania

a ja stary bloger

nisko się Wam kłaniam.



Świętujcie, ucztujcie

wszystko zawsze w miarę

bo Ci przejedzeni

chorują za karę.



Zapomnijcie choć na chwilę

o złych politykach

którym zawsze było mało

nawet o tych bzikach.



Nie można do Tworek

lub im brak odwagi

zmienić wszelkie normy

dla Sejmu powagi.



A słowa krytyki

nie dla nowej premier

bo to wszystkich tyczy

różnych waszych gierek.



Na koniec ja życzę

jak zawsze pokory

bo nie wina jest systemu

co żąda się w nim pokory

tylko że bez niego, cały jest chory.



Nie kwapi się Onet

także wiadomości

aby wszystkie były

pewne i pełne radości.



A dziś przegrywa PO

Więc PiS to PiS górą

tylko że nie wiemy

za którą to górą.



Ale już na drugi dzień

pierwsze wiadomości

partia PiS prowadzi

i na łamach gości.



Po co nam te gierki

socjalizm był w szkole

kiedy demokracja istnieje

prawdę od najgorszej wolę.



Nie liczcie na kościół

a nawet na ludzi

bo wśród i partyjnych

nie brak też fałszywych ludzi.



Sra....ją w nasze gniazdo

lepiej od obcego

na czym to polega

czy powiesz kolego ?



Nie powie kolega

ani koleżanka

choćby i myślała

jak na stole szklanka.



Srać dziś każdy może

prawie na każdego

bo kara jak boska

omija każdego.



Uczmy się religii

i jej wybaczania

a Islam to religia

a kościół u wrót omamu.



Tyle było wojen

tylu z nich poległo

tylko te religie

jak człek nie poległo.



Czemu bo wierzycie

zginę to do nieba

bo nawet za życia

bać się wszak nie trzeba.



Nawet to już dzisiaj

wierzyć trzeba ludziom

że po śmierci się spotkamy

choć się dziś nie znamy.



2014-12-24 Polityka – Rymki

Wojakowski Włodzimierz

3 komentarze:

  1. Mam nadzieję Włodku, że miło spędzasz czas w gronie rodzinnym:)Dużo zdrówka życzę tobie i całej rodzince:)Na pewno miło jest się wyłączyć od pani Polityki.Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jesteśmy z żoną w domu, po przyjęciu u syna. Syn nas zabrał
      i odwiózł samochodem bo mieszka 9 km od Krakowa. Jeść za wiele nie można, więc wszystkiego po trochu a że często się widzimy, to drobne prezenty i tradycyjna rybka, oraz życzenia.odek. W

      Usuń
  2. Włodek się skoślawił no to go poprawił.

    OdpowiedzUsuń