Widok z Wawelu.

Widok z Wawelu.

czwartek, 31 października 2013

Wszystkich Świętych i nie tylko.

906


Wszystkich Świętych i nie tylko.



Dzień od rana nawet smutny

lecz czy nie jest bałamutny ?

w jednym czasie tylu świętych

tylko w księgach nie ujętych ?



To jest święto poprzedników

którzy żyli już przed nami

brakło dzisiaj prawie ziemi

coraz gorzej z pogrzebami.



My to jeszcze wytrzymamy

zamiast trumien, prochy, urny

gdy pomyślisz tak jak człowiek

ten nasz zwyczaj jest paskudny.



Jakiś robal, po twej śmierci

za przekąskę, ma twe ciało

przecież zaraz po twej śmierci

życie innym by ratowało.



Dajmy innym tą nadzieję

aby martwe nasze ciało

kiedy tylko się nadaje

innym życie znowu dało.



Jeszcze nigdy kiedy żyję

zmartwychwstania już nie było

wśród religii wszystkich znanych

żadne ciało, nie ożyło !!!!!!!!!!!!!



2013-10-31 Polityka-Rymki

Wojakowski Włodzimierz

6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ożyło, ożyło ciało. ;) A najpierw, to witaj Włodziu. A teraz to przypomnij sobie Wojaku miły, jak niedawno policjant, czy ktoś tam zauważył, że martwa kobieta poruszyła ręką, po tym jak lekarka stwierdziła zgon. Babcia ożyła i jej ciało też. Było trochę takich zmartwychwstań. A co do przydawania się martwego ciała w medycynie, to może to tak kiedyś będzie?
      Może przyjdą takie czasy
      że gdy znowu umrze człowiek
      (nieistotne jakiej rasy)
      wyjmą oczy mu spod powiek
      Wyjmą nerki i żołądek
      trzustkę i wątrobę całą
      a i żeber cały rządek
      nawet dwunastnicę małą
      Wszystkie kręgi z kręgosłupa
      kości, żyły i mózg z głowy
      całe wnętrze wyjmą z trupa
      i kwas rybonuklejnowy
      Pozostanie tylko skóra
      ale potem się okaże
      że ta skóra to akurat
      przyda się na tatuaże
      na zabiegi do przeszczepów
      rekonstrukcje u lekarzy
      i nie będzie już pogrzebów
      urn i trumien i cmentarzy...
      Kto wie, co będzie za 50, albo 100 lat? My już się nie dowiemy, nie zobaczymy...
      Pozdrowionka Włodziu i cmoki :*))

      Usuń
    2. Musiałam usunąć mój pierwszy komentarz, bo "zjadłam" kilka liter we wpisie, więc wzięłam do poprawki. ;))

      Usuń
  2. Serwus Kasiu. Trzy komentarze ? Moje wzruszenie. Jedna osoba i przez zapomnienie. Kaśka zbyt długo, siedziała w parku, no i dostała alfabetycznego
    katarku. Moje kręgi z kręgosłupa ? Lepsza jednak postać trupa. Teraz kości popękane, przedtem były już połamane.
    Zmartwychwstanie, śmierć pozorna nie jest żadnym cudem Bożym, tylko chwilowym brakiem bodźca do dalszej pracy serca a więc i braku potrzebnej ilości
    energii, której niby martwy już także nie zużywa. Jest to więc, coś w rodzaju snu.
    Mózg jednak nie umarł, bo inaczej ciało już by nie ożyło.
    Karpiki i ukłony Kasiu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj ponownie Włodziu,
    No widzisz, aż trzy komentarze jeden za drugim. Ale jak się nie uważa co się pisze i puszcza to, to potem wychodzi przysłowiowe "szydło z worka" i koniecznie trzeba wziąć do poprawki. No i wzięłam. A co do parku, to jak wiesz, mam go pod nosem, znaczy jakby wyjść oknem, abo przez balkon, to prosto w park. Tak. Siedzę w nim już 23 lata i zapuściłam korzenie jak ta lipa, co rośnie blisko moich okien.
    Co do zmartwychwstania, to nawet mi to fajnie wytłumaczyłeś. Zawsze wiedziałam, że jesteś mądry, bo wiesz wszystko.
    Dzięki za karpiki, cmokam Cię za nie, ściskam i pozdrawiam cieplutko. ;*)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za odpowiedź Kasiu. Często nie mądrość a logika, jest naszą mądrością. Ja również ściskam z karpikami.

      Usuń