Widok z Wawelu.

Widok z Wawelu.

poniedziałek, 19 listopada 2012

Tak wiele lat minęło.

743


Tak wiele lat minęło.


Tak wiele już minęło

za życia dni i lat

że trudno jest poznać

tak Polskę jak świat..


Śniło mi się dzisiaj

że byłem sokołem

latałem gdzieś w górze

moje miasto w dole.


Pytałem sam siebie

co widzisz sokole?

bogactwa kościoła

i ludzkie niedole.


Wszystko dzierży w rękach

kościół - nie lud boży

a ilość tych posiadłości

coraz bardziej trwoży.


To już nie jest mniejszość

lecz znaczna przewaga

Włochy, tam Watykan

gdzie Polska rozwaga ?


Tak wielkie bogactwa

bez udziału pracy ?

czy z miłości do Boga

dalej będą okradani Polacy ?

744


Tak wiele lat minęło.

Za co tak wierni płacą

za klucz do bram nieba

a to jest przekupstwo

karać by więc trzeba.


W naszym prawie karnym

łapownictwo się karze

więc dlaczego nie kościół

bo bierze wszystko w darze?


Kościół sam wprowadził

swoje prawo kanonicze

lecz ja na poprawność

naszego wciąż liczę.


Bo konkordat nie na wieki

pochopnie źle podpisany

i było by bardzo dobrze

by nastąpiły już zmiany.


2012-11-19 Polityka-Rymki

Włodzimierz Wojakowski






3 komentarze:

  1. Witaj Włodku,
    Gdybyś mnie nie nakierował na moim blogu w komentarzu, to nie wiedziałabym, że mam tu wejść. A skoro już weszłam tu do Twej nowej chatki, to zostawię Ci te same rymki, jakie wysłałam Ci na tego "udoskonalonego" bloga, bo może tam nie dotarły? A napisałam Ci tam tak:

    Witaj Włodku późną porą!
    Czy pamiętasz jeszcze mnie?
    Nie! Nie jestem nocną zmorą
    aż tak ze mną nie jest źle
    Przeczytałam wiersze Twoje
    i zgłębiłam mój sokole
    ten o którym powiem szczerze
    że o klerze milczeć wolę
    Bo i po co bo i na co
    zdrowie mam i nerwy psuć?
    Pókim zdrowa żyję pracą
    Po co mi się klerem truć?
    Oni mają żarcie picie
    kasę a i dziwek wdzięki
    Ja mam swe uczciwe życie
    bom nie z kleru - Bogu dzięki!

    Uściski i cmoki. ;*)

    OdpowiedzUsuń
  2. Serwus Kasiu.
    Tam już też przeczytałem, ale teraz raczej będę się starał na tym pisać.Teraz mnie odeszła trochę ochota, oraz wena a także brak
    czasu, bo łażę po szpitalach, na badania i korzystam jeszcze puki
    co z pogody, bo mi waga idzie niebezpiecznie do góry a nie chcę złapać cukrzycy, bo dopiero co usunąłem czerniaka i jeszcze nie mam wszystkich wyników. Będzie jeszcze czas to poplotkujemy sobie.
    Rybik już w drodze na jednej nodze mknie do Kasi i trzymaj się zdrowo i jak zawsze z humorem Włodek Wojak

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Włodziu ponownie,
    Zaglądam i tam, bo z tamtego bloga wchodzę tu do Ciebie. A co do ochoty i weny, to wcale Ci się nie dziwię, bo ja nie miałam tego przez kilka miesięcy. Jak się ma jakieś poważne sprawy na głowie, to się nie ma ochoty na siedzenie w internecie. A w Twojej sytuacji bardzo ważne jest zdrowie. Ciekawe co powoduje, że Cię przybywa na wadze? Nie poddaj się, a jak Cię znam jesteś prawdziwym wojakiem Wojaku i tak łatwo się nie poddasz. Na pewno poplotkujemy i to wiele razy. A teraz życzę Ci dobrych wyników z tego czerniaka, cmokam, ściskam i pozdrawiam serdecznie.
    In.

    OdpowiedzUsuń