Widok z Wawelu.

Widok z Wawelu.

środa, 26 grudnia 2018

Opowiadał mi ojciec


Opowiadał mi ojciec.

Opowiadał mi ojciec
przeróżne bajeczki
które czytał często
z niedużej książeczki
a ja go słuchałem
bo lubiłem bajki
i tak zasypiałem.
Śniły mi się potem
wędrówki po lesie
gdzie jest bardzo cicho
lub głos echo niesie
lub też mały fragment
zasłyszanej bajki
że kot chodził w butach
oraz palił fajki.
Czytać nie umiałem
a bajeczki znałem
bo je bardzo szybko
zapamiętywałem.
Czytanie bajeczek
to takie przedszkole
od formy przekazu
te najbardziej wolę
bo to młode ciałko
rozum ma jak gąbka
tylko że nie wodą
pamięcią nasiąka.
Chętnie coś się zjada
co bardzo smakuje
z pamięcią podobnie
bajki więc zapamiętuje.
A że każda bajka
morał ma w sposobie
co ty zrobisz drugiemu
on też zrobi tobie.

2018-12-25 Polityka-Rymy
Włodzimierz Wojakowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz