Widok z Wawelu.

Widok z Wawelu.

poniedziałek, 13 listopada 2017

Do znanej mi Basi.

Do znanej mi Basi.

Tańcowałbym gdybym mógł
bo ja nie mam krzywych nóg
słabe kręgi, słabe nóżki
ciało sprawne do poduszki
Lecz nie zawsze to tak było
bo się sprawnie mi tańczyło
nawet w wojsku i w balecie
ale co wy o tym wiecie.
Dawne czasy i swawole
choć w pamięci to je wolę
dzisiaj stary, chociaż żywy
to nie zawsze jest szczęśliwy
Siedzisz, piszesz, coś cię łupie
w rękach, nogach, w kręgosłupie
do dziś nie wiem jak w me ciało
tyle świństwa się dostało.
Kwasów to mam tyle
że żrą dwunastnicę
krwią wymiotuję
w sedes, w miednicę
Czarne to wszystko
takie jak smoła
rozlana wewnątrz
o pomstę woła.
Ledwo przeżyłem
z winy otrzewnej
nie otrzymałem
gwarancji pewnej
Że będzie dobrze
że się nie wróci
więc się ze szczęścia
piosenkę nuci.
Lecz nic za darmo
znów przepuklina
cięcie zszywanie
krawiec czy maszyna.
A w międzyczasie
różne złamania
praca, podróże
różne doznania.
I naraz mnie boli
mostek, nie w krzyżu
znak zagrożenia tak serce nadaje
że mu krew tlenu mało podaje!!!
Skąd wynikają takie różnice
mam znów zatkane moje tętnice
stenty co dzisiaj tętnice udrażniają
gdzie coś przytkane, tam dokładają.
Choć dziś z sercem dobrze
rak mnie prześladuje
wpierw czerniak litościwy
drugi płuco zabrał, bo był złośliwy.
Zatrzymanie moczu
bólu co niemiara
jutro będzie dobrze
piosenka to stara.
Prostata też większa
z chodzeniem trudności
ból ten już codzienny
w moim ciele gości.
Ale powiem jedno
życie różne bywa
chociaż ciało zdrowe
miłość nie szczęśliwa.
Zatańczyć więc warto
rozruszać swe ciało
aby i drugiemu
żyć się także chciało.
Życie nie ma granic
gdy nie ma sprzeczności
cieszmy się co mamy
nie czujmy zazdrości
Nie każdemu wszystko
nie każdemu zdrowie
a jak żyć należy
życie ci dopowie.
Kochaj bliźniego
jak siebie samego
bo prawda jest jedna
co ci jest do niego.
Każdy jest wybrańcem
lecz swojego losu
więc o losie innych
nie zabieraj głosu.
Rymowanki- Włodek Wojak
Wojakowski Włodzimierz


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz