Widok z Wawelu.

Widok z Wawelu.

poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Kto tu jest sprawiedliwy ?

Jeden ma za dużo, drugi ma za mało... – świat jest niesprawiedliwy.
874



Kto tu jest sprawiedliwy.



Ważny piękny Kraków

dziś jest zabytkowy

tylko że co stare

wymaga odnowy.



Spoczął Lechu z żoną

także na Wawelu

lecz jak on zasłużonych

leży aż tak wielu.



Dziś gdy stary człowiek

czy o nim ktoś myśli

bo ciągle ktoś umiera

pragnienia czy ziści ?



Udało się być znanym

takiemu tłusta czcionka

a po śmierci nad grobem

tylko wierna żonka.



Zabytek trzeba odnawiać

odkąd tylko pamiętam

na to by brakło pieniędzy

to rzecz nie pojęta.



O człowieku choć żyje

czy ktoś tak pamięta

choćby ciężko pracował

gdy chory, niech stęka.


875

Kto tu jest sprawiedliwy.

Na wojnie gdy poległ
od kuli, lub miecza
rodzina w żałobie
czy jest nad nią piecza ?

To nie inny ustrój
żebyście wiedzieli
ale ten kto rządzi
on zbiera i dzieli.

Który z nich był dobry
lub który tak dzieli
żeby wszyscy żyjący
znacznie lepiej mieli.

W demokracji się nie spotkasz
w zarobkach z równością
po za tak chwaloną
dziś słowa wolnością.

Człowiek się wywnętrza
i klnie że złodzieje
nikt go nie zamyka
i nic się nie dzieje.

Więcej nie dostaniesz
bo biedniejszy zrobi
ty utracisz pracę
a szef przerwę robi.


876


Kto tu jest sprawiedliwy.


Głupota to czy mądrość

i pytań tak wiele
kościół to już zabytek

nie człowiek w kościele.


Dokąd tak to będzie
że człowiek gdy rządzi

ma te same wciąż myśli
że dobre wciąż sądzi.


Ważny był i będzie
najważniejszy człowiek

więc czemu jak dotąd
brak otwartych powiek ?


Szuka się frajera
niech za grosze pracuje

bo ten co bogaty
wciąż nas oszukuje.


To nie wina ustroju
to wina człowieka

bo gdy jeden chce dużo
to biedny narzeka.


Wiatru też nie wina
choćby wiał nam w oczy

to walka o sprawiedliwość
ta-od wieków się toczy.
877

Kto tu jest sprawiedliwy.

Ale ja wiem jedno
za przykład jest rodzina
aby był dobrobyt
od zera rozpoczyna.

Co w domu potrzebne
w to pierwsze inwestuje
bo naraz mieć wszystko
nazbyt wiele kosztuje.

Dobrobyt nie od razu
powoli się kształtuje
bo zależny od zarobków
i ile co kosztuje.

Gdy mała o to dbałość
to szybko giną cele
i z tego co ja widzę
najlepiej jest w kościele.

Nie dało się dotąd ruszyć
konkordatu z Watykanem
że spać nie mogłem w nocy
wierszyk powstał nad ranem.

Ale ja choć niedospany
wiersz innym do myślenia
a zwłaszcza tym politykom
co truje, miesza i zmienia.
 

2013-08-12 Polityka-Rymki
Włodzimierz Wojakowski


















9 komentarzy:

  1. Masz rację Włodku*.
    Kto przy torcie stoi,
    ten wielgachną porcję dla się wykroi.

    pozdrawiam*)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba by to zmienić
      wszystko to co chore
      ja od porcji tortu
      lampkę wypić wolę.

      Lepiej jeść łyżeczką
      bo prędko nie braknie
      gdy za wiele nie ma
      jeść trzeba delikatnie.

      Chytry więcej straci traci
      od tego biednego
      miał i naraz nie ma
      wtedy przykro jemu.

      Usuń
  2. Z jednego zbytek kapie,
    drugiemu bida skórę drapie.
    Przy tej całej, naszej demokratycznej wolności
    co rusz potykamy się o kamienne niesprawiedliwości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kamień tak jak wszystko
    także skruszyć da się
    może nie za szybko
    lecz po pewnym czasie

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam po długim czasie i dołączam się do rymków:

    Gdyby nie bieda to bogactwo
    nie opływałoby w luksusy
    i nie przetrwałoby łajdactwo
    pazerność chytrość i pokusy

    Gdyby nie biedni prości ludzie
    i król by poczuł czym jest bieda
    i skuczał z głodu jak pies w budzie
    gdy mi gospodarz żarcia nie da

    Z tego wynika morał taki:
    bieda jest lepszą nicią szyta
    Żywi bogactwo więc ma braki
    lecz jest niezmiernie pracowita!

    Pozdrawiam serdecznie. :*)



    OdpowiedzUsuń
  5. Serwus Insiero.
    Ty się mi jawisz tak po czasie
    kiedy ja ciężko pracowałem
    bo prawie wszystko co w mym pokoju
    pomalowałem i przestawiałem.

    Dlatego późna ma odpowiedź
    bo późno na blog mój zajrzałem
    lecz pewnie sama to rozumiesz
    że i warunków też nie miałem.

    Bieda jak ja, też pracowita
    więc cieszą pracy jej efekty
    wywodzą się tylko z moich rąk
    nie potrzebują też korekty.

    Nie tylko Cię pozdrawiam
    posyłam Ci też karpiki
    bo takie cmok a cmok
    to można nawet w takt muzyki.

    Wołodia

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Włodziu. Tam wyżej w moich rymkach napisało mi się, "gdy mi gospodarz żarcia nie da", zamiast "gdy mu...". I wpadła mi do łepetyny taka myśl:

    Czy będę skuczeć jak pies w budzie
    gdy mi Gospodarz żarcia nie da?
    Ale dookoła mnie są ludzie
    może nie zaznam czym jest bieda?

    Ponoć gospodarza poznaje się po jego psie. A co do Twej pracy w domu, to i ja niedawno odnawiałam moje małe M-3, ale zabrać się odnowienia łazienki nie mam ani ochoty, ani siły. I zwlekam, i czekam i zwlekała będę
    dopóki na remont kasy nie zdobędę.
    Pozdrowionka z karpikami ;*))

    OdpowiedzUsuń
  7. Serwus Insiero.
    Ja chowany w socjal bidzie,
    taki spadek otrzymałem,
    że gdy było coś gdzieś taniej,
    to na później kupowałem.
    Sam remoncik nie tak drogi
    tylko sił i chęci trzeba
    lecz najdroższa była szafa
    samo nic nie spada z nieba.
    Teraz wszystko naraz znikło
    w jej czeluściach jest schowane
    bo ta szafa jest z półkami
    na nich jest poukładane
    A więc garnki, me narzędzia
    takie różne drobne rzeczy
    gdy co kiedy potrzebujesz
    to nie jęczę, nie zaprzeczysz.
    Szafa stoi w przedpokoju
    i nie wadzi tam nikomu
    jeno pusto jest w kieszeni
    no bo zresztą, na co komu ?

    Pozdrawiam i karpiki posyłam
    Wołodia

    OdpowiedzUsuń
  8. Ma być:
    No bo pieniądz, po co komu

    OdpowiedzUsuń