Widok z Wawelu.

Widok z Wawelu.

poniedziałek, 21 kwietnia 2014

Jak minęły nam święta.

987

Już minęły nam święta
a ja pragnę zauważyć
że choć dobra rodzina
to nie każdy to pamięta.

A najbardziej to boli
gdy wnuczka to kobieta
która wiele ma przekazać
a czy o tym pamięta ?

Mężczyzna to ostoja
choć nie zawsze ląd
a ta mała kobieta
to nasze dzieci i rodziny ząb.

Kto tego unika
a jednak ma nadzieję
to jednak z jedności
rodzinnej się śmieje.

Tak to sobek żąda
bo sobą mało daje
wszystko mu się należy
a że kocha udaje.

Chodziłem ja do babki
choć nie była pachnąca
lecz jak starości zwyczajem
nie była młodości urodzajem.

Paliła a nawet ćmiła
maszynkę miała i tutki
a ja nosiłem jej machorkę
bo miała jeszcze choć już z górki.

Dziś jestem sam jeszcze starszy
i można powiedzieć że bardziej zdatny
a mnie spotyka od życia
jako rodziny jej afront.

Kochać bardziej siebie od innych
to zanik rodzinnych związków
i chyba najbardziej widoczny
zanik jej własnych obowiązków.

Można mieć własną dumę
lecz wtedy mieć własne zasługi
bo jedno zazwyczaj jest pewne
by się zestarzeć potrzebny czas b.długi.

Dochód, czyli zarobek
zależy od naszych wyników
a nasze dość trudne to życie
od naszych życiowych wspólników,

2014-04-21   Polityka-Rymki
Wojakowski Włodzimierz








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz