Widok z Wawelu.

Widok z Wawelu.

niedziela, 6 kwietnia 2014

Cała prawda o komunie.


983



Cała prawda o komunie.



Cała prawda o komunie

wciąż po nocach mi się śni

bo jak można ich zapomnieć
choć minęło tyle dni.



Brak rozliczeń choć to chwalą

to największy Polski błąd

bo w tych partiach to działaczy

już nie wiemy nawet skąd.



Jedni starzy i bezzębni

lub utyci ponad kłąb

lecz jak zwykle na świeczniku

i dlatego to wciąż błąd.



Kto im sprzyjał za komuny

to był wrogiem także nam

więc dlaczego do tej pory

demokracja zadaje kłam.



Nie doznali żadnej kary

lecz nie trzeba ich pomocy

jedna z przyczyn moich snów

co mi śnią się tak po nocy.



Jeden bo to jego tata

drugi mało był szkodliwy

a naprawdę nowy ustrój

miał być lepszy sprawiedliwy.
984

Cała prawda o komunie.

Gdy popatrzeć na komunę
dobrze znaną od stulecia
to fałszywym ich przywódcą
w obiecankach wiek im zleciał.

By uwolnić się z ich władzy
Polak stracił aż pół wieku
nie obyło się bez straty
i nie było też do śmiechu.

Teraz znów próbują wracać
na stracone kiedyś ziemie
ale robią to podstępnie
bo ten fałsz w ich głowach drzemie.

Ci na górze wszystko mają
ci na dole kromkę chleba
oraz czasem morze wódki
chociaż wszyscy wszak do nieba.

Lecz za życia im się zdaje
że posiedli już rozumy
otaczają się milicją
która trzyma w ryzach tłumy.

Putin dziś pokazał siłę
ukradł Krym dziś Ukrainie
lecz czy grozi to Europie
zobaczymy gdy czas minie.

2014-04-06 Polityka-Rymki
Wojakowski Włodzimierz







2 komentarze:

  1. Panie Włodzimierzu serdecznie radzę przejść jednak na prozę - może bedzie bardziej strawne. "Poezja" to nie tylko wyszukiwanie słów, które sie rymują - to potrafi każdy z tej serii - "mówił dziad do obrazu...""" Prosze sobie teraz przelozyć pańskie rymy na prozę - czy jest jakis sens w tym co Pan pisze (gryzmoli). ???

    OdpowiedzUsuń
  2. Szanowny panie Sebastianie
    piszesz pan do mnie uwagi
    ale ja mam nazwisko
    a panu brak odwagi.
    Pisać jak w piosence
    przecież każdy może
    i żadna taka uwaga
    panu nie pomoże.
    Sebastian z greckiego Sebostos, wywodzi się od słowa czcigodny, dostojny, wysoko postawiony i mądry a jednocześnie święty i męczennik katolicki. Czemu
    więc i mnie męczysz swoimi uwagami, bo już raz podobnemu, który podobnie pisał że gryzmolę odpisałem, że wiersze są tak różne, że trzeba się na tym znać, aby powiedzieć, że to nie poezja. Ważna jest treść wiersza a nie tylko jego rym. Może ta komuna tak zaszkodziła w myśleniu.
    Z poważaniem Wojakowski Włodzimierz

    OdpowiedzUsuń